Organizace dne – třída Oranžová kytička
06:15 – 07:00 | scházení dětí ve třídě Červená kytička, ranní hry dle volby a přání |
---|---|
07:00 – 08:45 | spontánní činnosti (námětové, konstruktivní, didaktické, pracovní, hudební, výtvarné atd.), individuální, skupinová práce s dětmi, pohybové aktivity, ranní cvičení, komunitní kruh |
08:45 – 09:00 | hygiena, svačina |
09:00 – 09:30 | pokračování v cílených činnostech, samostatná práce, individuální práce, objevování a poznávání, příprava na pobyt venku |
09:30 – 11:30 | pobyt venku |
11:30 – 12:00 | hygiena, oběd, příprava na odpolední odpočinek |
12:00 – 13:45 | odpočinek dětí dle jejich individuální potřeby, klidové aktivity (např. stolní, hry, grafické cviky, malování, modelování, prohlížení knih, encyklopedií, pokračování v započaté klidné činnosti z dopoledne apod.) |
13:45 – 14:15 | hygiena, odpolední svačina |
14:15 – 15:30 | spontánní a skupinové hry dětí, pokračování v započatých dopoledních aktivitách, individuální plánované činnosti |
15:30 – 16:30 | rozcházení dětí |
Organizace dne – třída Červená kytička
06:15 – 07:00 | scházení dětí ve třídě, ranní hry dle volby a přání |
---|---|
07:00 – 08:45 | spontánní činnosti (námětové, konstruktivní, didaktické, pracovní, hudební, výtvarné atd.), individuální, skupinová práce s dětmi, objevování a poznávání, pohybové aktivity, ranní cvičení, komunitní kruh |
08:45 – 09:15 | hygiena, svačina, příprava na pobyt venku |
09:15 – 11:15 | pobyt venku |
11:15 – 11:45 | hygiena, oběd, příprava na odpolední odpočinek |
11:45 – 14:00 | odpočinek dětí dle jejich individuální potřeby, klidové aktivity (např. stolní, hry, grafické cviky, malování, modelování, prohlížení knih, encyklopedií, pokračování v započaté klidné činnosti z dopoledne apod.) |
14:00 – 14:30 | hygiena, odpolední svačina |
14:30 – 15:15 | spontánní a skupinové hry dětí, pokračování v započatých dopoledních aktivitách, individuální plánované činnosti |
15:15 – 16:30 | rozcházení dětí z Oranžové kytičky |
Organizace dne – třída Zelená kytička
06:15 – 07:15 | scházení dětí ve třídě Červená kytička, ranní hry dle volby a přání |
---|---|
07:15 – 08:45 | spontánní činnosti (námětové, konstruktivní, didaktické, pracovní, hudební, výtvarné atd.), individuální, skupinová práce s dětmi, pohybové aktivity, ranní cvičení, komunitní kruh |
08:45 – 09:00 | hygiena, svačina |
09:00 – 09:30 | pokračování v cílených činnostech, samostatná práce, individuální práce, objevování a poznávání, příprava na pobyt venku |
09:30 – 11:30 | pobyt venku |
11:30 – 12:00 | hygiena, oběd, příprava na odpolední odpočinek |
12:00 – 14:00 | odpočinek dětí dle jejich individuální potřeby, klidové aktivity (např. stolní, hry, grafické cviky, malování, modelování, prohlížení knih, encyklopedií, pokračování v započaté klidné činnosti z dopoledne apod.) |
14:00 – 14:30 | hygiena, odpolední svačina |
14:30 – 15:30 | spontánní a skupinové hry dětí, pokračování v započatých dopoledních aktivitách, individuální plánované činnosti |
15:30 – 16:30 | rozcházení dětí z Oranžové kytičky |
Organizace dne – třída Modrá kytička
06:15 – 07:00 | scházení dětí ve třídě Červená kytička, ranní hry dle volby a přání |
---|---|
07:00 – 09:00 | spontánní činnosti (námětové, konstruktivní, didaktické, pracovní, hudební, výtvarné atd.), individuální, skupinová práce s dětmi, pohybové aktivity, ranní cvičení, komunitní kruh |
09:00 – 09:20 | hygiena, svačina |
09:20 – 09:50 | pokračování v cílených činnostech, samostatná práce, individuální práce, objevování a poznávání, příprava na pobyt venku |
09:50 – 11:50 | pobyt venku |
11:50 – 12:20 | hygiena, oběd, příprava na odpolední odpočinek |
12:20 – 14:10 | odpočinek dětí dle jejich individuální potřeby, klidové aktivity (např. stolní, hry, grafické cviky, malování, modelování, prohlížení knih, encyklopedií, pokračování v započaté klidné činnosti z dopoledne apod.) |
14:10 – 14:30 | hygiena, odpolední svačina |
14:30 – 15:30 | spontánní a skupinové hry dětí, pokračování v započatých dopoledních aktivitách, individuální plánované činnosti |
15:30 – 16:30 | rozcházení dětí z Oranžové kytičky |
Organizace dne – třída Žlutá kytička
06:15 – 07:00 | scházení dětí ve třídě Červená kytička, ranní hry dle volby a přání |
---|---|
07:00 – 8:40 | spontánní činnosti (námětové, konstruktivní, didaktické, pracovní, hudební, výtvarné atd.), individuální, skupinová práce s dětmi, pohybové aktivity, ranní cvičení, komunitní kruh |
08:40 – 09:00 | hygiena, svačina |
09:00 – 09:30 | pokračování v cílených činnostech, samostatná práce, individuální práce, objevování a poznávání, příprava na pobyt venku |
09:30 – 11:30 | pobyt venku |
11:30 – 11:55 | hygiena, oběd, příprava na odpolední odpočinek |
11:55 – 14:00 | odpočinek dětí dle jejich individuální potřeby, klidové aktivity (např. stolní, hry, grafické cviky, malování, modelování, prohlížení knih, encyklopedií, pokračování v započaté klidné činnosti z dopoledne apod.) |
14:00 – 14:15 | hygiena, odpolední svačina |
14:15 – 15:30 | spontánní a skupinové hry dětí, pokračování v započatých dopoledních aktivitách, individuální plánované činnosti |
15:30 – 16:30 | rozcházení dětí z Oranžové kytičky |
Pracoviště MŠ v místě poskytovaného vzdělávání: Základní škola, Komenského 555, Nová Paka
Celodenní provoz je od 6:30 do 15:30 hodin.
Počet tříd:1
Organizace dne – třída Fialová kytička
06:30 – 08:45 | scházení dětí ve třídě, ranní hry dle volby a přání, spontánní činnosti (námětové, konstruktivní, didaktické, pracovní, hudební, výtvarné atd.), individuální, skupinová práce s dětmi, pohybové aktivity, ranní cvičení, komunitní kruh |
---|---|
08:45 – 09:05 | hygiena, svačina |
09:05 – 09:30 | pokračování v cílených činnostech, samostatná práce, individuální práce, objevování a poznávání, příprava na pobyt venku |
09:30 – 11:30 | pobyt venku |
11:30 – 12:00 | hygiena, oběd, příprava na odpolední odpočinek |
12:00 – 13:45 | odpočinek dětí dle jejich individuální potřeby, klidové aktivity (např. stolní, hry, grafické cviky, malování, modelování, prohlížení knih, encyklopedií, pokračování v započaté klidné činnosti z dopoledne apod.) |
13:45 – 14:15 | hygiena, odpolední svačina |
14:15 – 15:30 | spontánní a skupinové hry dětí, pokračování v započatých dopoledních aktivitách, individuální plánované činnosti |
Časové údaje jsou orientační, v průběhu dne je možno přizpůsobit organizaci činností dětí jejich potřebám a aktuální situaci. Zachovány zůstávají vždy přiměřené intervaly mezi jídly, dostatečný pobyt venku.
Režim dne může být upraven pro každou třídu dětí zvlášť, podle programu a aktuálních potřeb dětí.
Od příchodu dětí do MŠ probíhají individuální a skupinové činnosti dětí, podle zájmu. Při tom je dbáno na soukromí dětí, pokud projeví potřebu samostatné práce, nebo pobytu v klidovém prostředí mimo společné akce, je jim to umožněno. Dětem v období adaptace je umožněn individuální režim.
Didakticky cílené individuální, spontánní a řízené činnosti vedené učitelkou probíhají v průběhu celého dne, vycházejí ze zájmu a potřeb dětí. Pobyt venku je přizpůsoben podle počasí přibližně 2 hodiny. V zimě je pobyt omezen při nepřízni počasí (vítr, mlha, znečištěné ovzduší, nebo teploty pod – 10 stupňů C.) V letních měsících se aktivity přesouvají ven s využitím zahrady a vycházek v přírodě.
Po obědě je vymezena doba na odpočinek (spánek). Děti nejsou do spánku nuceny, jsou respektovány jejich biologické potřeby. Mohou jen odpočívat. Odpočinek je součástí režimu dne. Učitelka respektuje individuální potřeby dětí.
Stanovený základní režim může být upraven v případě, že to vyplývá ze školního vzdělávacího programu, pořádání výletů, exkurzí, návštěv kulturních zařízení, besídek, dětských dnů a podobných akcí. Rámcový režim dne je postaven na stabilním časovém rozpětí jídel v tříhodinovém intervalu. Mezidobí, lze upravit podle individuálních potřeb a zájmů dětí.